3d virtuell rundvandring

Virtuella turet eller virtuell rundvandringar

 

Definition – vad menas med virtuell rundtur?

En virtuell är simulering av en befintlig plats med hjälp av sekventiella videoklipp eller stillbilder. Andra multimedia element som musik, ljudeffekter, planritningar, etc., kan också användas. De hjälper till att återskapa en realistisk återgivning av verkligheten. Virtuella rundvandringar hjälper presentera utsikt till otillgängliga områden och ger ett intressant och utmärkta alternativ till fältarbete när kostnader, tid eller logistik är ett problem för människor.

Techopedia förklarar virtuella tur

Flera typer av virtuella turer finns, inklusive:

  • Video turs
  • 360° eller panoramautsikt över turer
  • fortfarande foto turer
  • planritning turs

Det finns flera metoder och tekniker för att skapa virtuella turer. En bra virtuell bör kunna integrera olika datatyper med omedelbart tillgängliga metoder. Det bör kunna projicera bilder från olika synvinklar och skalor, och bör visa icke-visuella data och kunna förbättra och utöka användarupplevelsen.

Virtuella turer kan ges till alla användarnivåer med flexibel åtkomst och kan anpassas för att möta behoven hos användarna. De kan ge en bredare syn på saker jämfört med normala visningar. Virtuella turer kan också erbjuda en upplevelse som kan upprepas, och denna funktion hjälper på många sätt, speciellt i utbildning, där det kan bidra till att stärka lärande för studenter.

Datorkunskap krävs för att använda virtuella turer. De lider, dock begränsad navigering färdigheter, och deras brist på sensoriska upplevelser av virtuella turer kan inte föredras av alla användare. De saknar också serendipitous arten av discovery, vilket kan vara mindre fördelaktigt ibland jämfört med att vara i den faktiska platsen. Virtuella turer inte kan dessutom förmedla de sanna tredimensionella naturerna av objekt.

Virtuella turer används inom många områden såsom utbildning, underhållning, rekreation, reklam, etc. Virtuella turer är också integrerade genom webbplatser såsom turismrelaterade ettor och hjälp att ge mer information än bara text-orienterad länkar eller webbplatser.

 

Virtual Reality: Är detta den nya gränsen hotell marknadsföring och bokning strategier?

Med teknik på en exponentiell framryckande bana, har det aldrig varit viktigare att hålla uppdaterade med hur ett hotell kan införliva de senaste innovationerna i sin verksamhet. Ett bra exempel är virtuell verklighet.

‘Virtual Reality’ eller VR är för närvarande en av de mest progressiva tech sektorerna och det är något Hotellets ska använda för att locka fler gäster och säkert direktbokningar.

VR gjorde dess första stora plask i spelvärlden fördjupa spelare i nya världar och på fantastiska verklighetstrogna äventyr. Hotell och resor branschen insåg snabbt de potentiella försäljningsargumenten denna teknik erbjuds.

Hotell är att utnyttja detta fenomen genom att använda Googles teknik för att skapa virtuella turer, en metod genom vilken ett hotell kan ge deras potentiella gäster en 360-graders genomgång av deras valmöjligheter och faciliteter.

 

Snarare än fortfarande foton och 2D bildspråk, kan tittare nu fullt fördjupa sig i fastigheten, flyttar inom rum som om de faktiskt är inuti dem.

Talesättet ”en bild säger tusen ord’ gäller inte längre eftersom en virtuell är mycket mer värdefullt, och erbjuder gästerna fullständig insyn i de funktioner som ett hotell har att erbjuda.

 

Varför är virtuella turer effektiva?

Resenärer föredrar inte bara en virtuell, men de förväntar sig en, och ofta boka ett rum utan att få tillgång inte till en rundtur först.

Statistik visar att:

  • virtuella turer minska mängden bortkastad Vändagen med 40%.
  • Egenskaper med en virtuell rundtur ingår klickas, i genomsnitt, 10 gånger mer än de utan en.

Ovanpå detta säga en svindlande 92% av internet-användare möjligheten att visa en 360-graders panorama är nödvändigt när de surfar på nätet.

Detta kommer att ensam ge dig en indikation på hur viktig tekniken är för odling av bokningar.

Den starkaste aspekten av en virtuell rundtur är att det skickar all kontroll till betraktaren.

De kan flytta igenom i sin egen takt, titta i alla riktningar från flera vinklar för att få en oöverträffad nivå av kunskap om vad de ska betala för, allt från skrivbordet eller smartphone.

Det lägger en wow-faktor till din webbplats, positionering din marknadsföring som framkant och roligt.

Dessutom kommer att anta en Google virtuell rundtur för ditt hotell raket du till toppen av ranking på sökmotorresultat, med tur framsidan och centrum på din profil Sammanfattning och featuring tungt på Google Hotel Finder.

Best Western har även gått ett steg längre och omvandla stationära foto turer till YouTube-videor som leder genom hotellet.

Möjligheterna sträcker sig även bortom hotellet till aktiviteter såsom lokala restauranger och sevärdheter.

 

Hur kan virtuella turer öka direktbokningar?

En kunds önskan om modernitet, effektivitet och enkelhet kan inte överskattas.

Förbättra din webbplats med en virtuell rundtur hjälper till att locka trafik och göra det sticka, öka kundens vilja att boka med ditt hotell.

Varför? En virtuell kommer att öka antalet besökare du får, fängsla dem för längre och uppmuntra dem att återvända – effektivt, spännande nya kunder och behålla gamla intresserade.

Naturligtvis allt detta kommer att innebära ingenting om gästerna inte har ett enkelt och omedelbart sätt att boka sin vistelse. Du har bara upphetsad dem med din virtuell, så du vill ha dem att bära den entusiasmen rakt in i en bokning.

En bokningsmotor, som Siteminder’s TheBookingButton, som ger en snabb och enkel bokningsprocess – och är helt integrerat med era övriga system – är nödvändigt att konsekvent förvandla dina besökare till gäster.

Ta en tur för att se hur det fungerar!